1402-02-12 11:26
334
0
84773
یکی از معضلات اصلی نظام سلامت؛

آسم سالانه جان بیش از ۳۰۰ هزار نفر در جهان را می‌گیرد

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان گفت: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت سالانه بیش از ۳۰۰ هـزار نفر در جهان به علت آسم جان می‌دهند.

به گزارش گلستان ما، موسی‌الرضا شبیهی به مناسبت روز جهانی آسم در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: امسال روز جهانی آسم مصادف با اولین سه‌شنبه «ماه می» و دوازدهم اردیبهشت نامگذاری شده است با توجه به ضرورت دسترسی عادلانه به خدمات تشخیص، درمان و مراقبت آسم، شعار روز جهانی  مراقبت آسم  برای همه انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه بیماری آسم یکی از معضلات اصلی نظام سلامت در بسیاری از کشورهای جهان است، افزود: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت در حدود ۳۳۴ میلیون نفر از مردم دنیا مبتلا به بیماری آسم هستند و سالانه بیش از ۳۰۰ هـزار نفر در جهان به علت آسم جان خود را از دست می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان گلستان بیان کرد: در کشور ما بر اساس آخرین مطالعات، شیوع علائم آسم در بالغین حدود ۹ درصد و در کودکان ۱۱ درصد است که این میزان در کلان شهرها و شهرهای دارای آلودگی هوا به مراتب بیشتر است.

شبیهی گفت: اهمیت این بیماری به حدی است که سالانه در این روز پویش ملی آسم با هدف اطلاع رسانی این بیماری به مردم و گروه‌های هدف و در معرض خطر برگزار می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با گرامیداشت این روز گامی در جهت ارتقای سطح سواد سلامت جامعه برداشته شود همچنین درباره اهمیت کنترل آسم و آموزش به بیماران مبتلا و خانواده‌های ایشان جهت کسب آگاهی و مهارت لازم در استفاده از درمان‌های دارویی و کنترل بیماری توجه بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.